Tuesday, March 23, 2010

Suka dan Sedih

Jumaat lepas aku tetibe excited nak pakai baju kurung sbb Azmi dtg, die suke tgk aku pakai baju kurung. Aku tau memandu sorang selama 4 jam mst jemu dan penat, tapi sekali pon die tak merungut,siap belikan aku bunga burger lagi sbb mase balik keje aku merungut lapar,sweet.Misi kali ni die nak ambil semua barang hantaran untuk aku dan bagi makcik die hias dan cari cincin yg dlm dilema.Die smpt jmp mak abah aku dan mase tu timbang berat turun setengah kilo,yey terharu.
Sabtu tu kami ke Romantika cari bekas bunga rampai tapi takde berkenan.Bunga kat romantika cantik dan mampu milik,pasu pon murah, aku beli bekas balut polistren je tapi hilang tak dpt dikesan T_T.Bekas bunga rampai beli dkt KK Home Deco, nasib baik ade yg berkenan dan mengikut tema, beli 5 bekas je sbb besar. Teringin nak pg SSF tapi aku tak tau kat mane yg paling dekat, mls la nak ke KL, sesak je. Petang sabtu tu kami ke Putrajaya, konon nak tgk hot baloon tapi tunggu punye tunggu takde satu pon yg naik, Azmi sempat belikan otak-otak kempas, beriye puji otak-otak dari Johor paling sedap, nasib baik sedap mase tu cume pedas sket, kalo tak dah lama kene booo. Merajuk hot baloon tak naik,membebel penat cari parking sambil mengumpat ramai org pakai DSLR (sebenarnye dengki takde DSLR), jadinye rutin biasa lepak dekat dataran masjid Putrajaya, tetibe...


Gambar 1 : Tgk banyak kan, belon. Abaikan mknn dkt tgn, jmp Azmi bukan waktu diet
Gambar 2 : Cepat tunjuk dgn jari, mcm la org tak nampak
Gambar 3 : Teringin jgk tu
Gambar 4 : Tak perlu susah payah berebut cari parking, tepi jalan pon boleh nampak


Malam tu ke Alamanda bayar bill hp, jmp kawan Azmi, borak panjang. Ahad ke Mydin USJ, kat situ ade habib dgn Wah Chan. Tgk cincin, decide kalo ade yg berkenan dgn harga dan dlm bajet boleh terus beli. Aku berkenan cincin diamond yg dekat habib, tapi tak patut mintak sbb kene beli dua cincin atas permintaan keluarga, kalau 1 je mungkin boleh beli.Hmm..Dekat Wah Chan plak ade yang berkenan tapi saiz takde, kecik sgt ke jari aku ni.Pelik..Tak pe nnt kite cari lagi.

Pukul 2petang Azmi hantar aku balik.Macam biase SEDIH, mungkin setengah org akan fikir kami mcm mengade,bukannye tak boleh jmp lagi,bukan ade pertalian ape lagi, tapi perasaan mcm tu mmg akan dtg dgn sendiri, org yg dlm percintaan jarak jauh je yg tau perasaan tu, semua terletak pada takdir sbb kami tak mampu nak jaga atau ambil tahu kehidupan pasangan setiap hari. Kami tak boleh mintak tolong dkt pasangan jika ada kecemasan berlaku, semuanya kene buat sendiri, kami tak mampu nak kongsi saat-saat gembira tepat pada waktunya, kami tak mampu nak bagi semangat diantara satu sama lain di depan mata kalo ade bende buruk berlaku, kami tak mampu nak hantarkan makanan atau ubat jika salah sorang sakit, kami tak mampu jmp secara tiba-tiba jika salah sorang berkecil hati. Tapi kami cube sedaya upaya untuk jaga hubungan yg ada ni, cube terima dan selesaikan dugaan dgn hati yang terbuka, cube redha dgn rezeki yg kami ada, cube jaga diri memasing dari perkara yg tak diingini, cube berdoa setiap hari dipertemukan jodoh dan cube bekalkan diri kami dgn kepercayaan. Itu saja yg kami boleh lakukan.

I love U Azmi.

++manis2pahit++

No comments: