Wednesday, December 31, 2008

Kenangkan 2008 tambahkan azam 2009

1st, nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2009, tapi kite jgn ssekali lupa ape yang kite pernah buat di tahun 2008. azam tahun lepas banyak lagi yang tak tercapai.

Tahun ni banyak azam nak kene senarai kan. Senarai di bawah untuk tambah kan semangat dan harapan ku sepanjang tahun 2009 :
  1. InsyaAllah, aku berazam supaya solat ku terjaga. Ya Allah kau kuat kan iman ku walau ke mana jua ku berada. umur dah meningkat, tapi solat X terjaga lagi, pengaruh syaitan berleluasa dan melekat mcm magnet.jahat la kau syaitan....time aku sesak baru teringat solat, bile rase gembira terus leka nak buat perkara yang wajib, padahal waktu makan ingat jer nak makan, waktu solat buat" lupe...
  2. Cube kurangkan berat badan, bukan bermakna aku nak nak kuruskan badan macam model, mustahil pon kan..so azam selalu berjogging dan tahan mata dari melihat makanan yang sedap (seksa ni). Nak gemuk cepat jer, nak kurus punyer la susah, dah kurus nak bagi mantain kene jage makan.. family aku suke buat makan" keluarga, mcm mane ni......................................
  3. Nak tinted kete, ni dari tahun lepas lagi...ni kene kongsi dgn sseorg ni. nak polish kete, ni pon tak buat lagi..
  4. Nak berjimat cermat...so kene beli barang yang perlu jer, tak perlu tergoda dgn tawaran 50%, 70% dan sebagainya, nak beli tabung la ade lagi ke org simpan duit dalam tabung, bos bagi la saya bonus bebanyak, please.....
  5. Cube jadi anak yang mendengar kate..ayat meninggal kesan dari bapaku..anak abah ni malas la kat rumah, 90% malas 10% je rajin, mcm mane nak kawin ni..chewah mcm la aku dah nak kawin sgt kan...
  6. Aku still mengharap untuk dapat jawatan tu, walaupon masih ade saki baki kecewa dan hampir putus asa, aku akan cube lagi..ni harapan keluarga aku jugak..dan untuk masa depan aku. Harapan ni sama umur dengan harapan di bawah.
  7. Aku berharap ade insan yang sudi pindah berhampiran ku..harapan dengan azam berbezakan...
  8. Berazam supaya hati cekal menghadapi apa jua dugaan, cabaran, kata kata, keadaan.. jangan sesekali putus asa dengan ape yang kita hendak capai untuk dibawa bersama dalam kehidupan..once again, dont ever give up..

kalau nak senaraikan azam dan harapan mmg sampai tak larat nak taip, sbb bende ni semua ape yang kite cube capai untuk kehidupan, perilaku, keinginan, keselesaan, kebaikan dan pengaruh sekeliling.

dan yang terakhir dan penting, saya nak jaga hubungan yang saya bina dengan sebaik mungkin...

++manis2pahit++

No comments: