Monday, June 29, 2009

Johor or Putrajaya,

hari sabtu Azmi lapor diri kat Putrajaya, aku teman die, so kene tunggu sampai pukul 2ptg, aku pon ttbe jadi ramah tamah sbb dah xde sape nak bualkan, siap dpt kawan baru namenye Kak Zaida, kes mcm aku meneman bf lapor diri..masa menunggu lame, aku pon ajak la akak tu pegi Alamanda, boleh masuk jgk akak ni dgn aku.last hour sebelum Azmi kuar dari taklimat, aku plak yg mcm over takut, seram sejuk, nak terkencing la ape la, yela aku kan harap die dpt kat Putrajaya so kami boleh teruskan plan yg sepatutnya. Tetibe ade yg dah dapat keputusan, keluar jmp parent/sedara mara/gf/bf/kawan, ade yg muke happy sgt, ade yg muke sedih, dan ade fmly berdekatan aku tunggu tu paling kesian..
Aku namekan anaknye sebagai X, dieorg dari kedah, dtg ke sini pon naik bas, mak bpak X pon aku tgk dah hampir separuh abad, kat situ kafeteria dah la tutup, aku rase mcm dieorg belum mkn tengahari je lg, kalo aku tau awal boleh tapau kan makanan, tetibe yg paling kesian si X ni dpt kat kuantan, kesian sgt, bapak die dah mcm terduduk, blur termenung x tau nak buat ape, dieorg ckp kat sane xde sape, xtau nak pegi mcm mane, anak die pon dah gelabah tanye org mcm mane nak tukar la, sape yg nak tukar suka same suka, tapi aku rase mmg x dpt..aku yg tadinyer seram sejuk terus rase sedikit ok, dan rase insaf yg aku kene redha pada saat tu..
Then Azmi dtg kat aku die ckp dapat kat Johor, Xpela rezeki dah ade kat situ, walaupon sedih tapi kami bersyukur sebab die still pulang ke tmpt die. kembali ke 1st step yg kami akan buat kalo plan tak jadi, redha dan bersyukur InsyaAllah hati akan tenang.Nak bagi lagi tenang so kami ke Aquaria dan ke Sunway Piramid dan tetibe ade sales Triump..Yey..

Tu jer nak cerita, sirih pulang ke ganggang.. (betul ke ni, kalo salah tolong betulkan peribahasa ni, sirih ke siring)

++manis2pahit++

6 comments:

e.t.t.y said...

takpe, kahwin tatap kahwin kan?

HidupItuManis said...

InsaAllah..tapi ko yg dah nak kawin kan..

Farfar said...

tak...aku...hahahaha...
ala asmidah, mesti ok, jangan gadoh2 bila jaoh...tu je dan jangan ngorat org lain bila kuar dengan kawan2 pompuan...sekian terima kasih...haha

HidupItuManis said...

haha...pepandai yer tambah 'H' kat name aku, cubit kang baru tau..
alaaa fara boleh la ngorat lagi..mak laku lagi noks..

e.t.t.y said...

midah...
ahahhah.
eh, salah la statement fara tu. saja je tunjuk baik.

HidupItuManis said...

x eety..aku ade bukti bersama eena dgn dayah..die mmg baik bab mengorat..